Assetto Corsa (WIP) von den netKar Entwicklern

Ein Statement zur Verspätung usw usw

First of all all, we would like to apologise for the lack of updates and news related to the release of Assetto Corsa. We have been working very hard on the Assetto Corsa project and before we make any more announcements we have had to wait until everything is in place. Now, at last, we can share some important information with you, our fans.

Almost a year ago, on December the 23rd, 2011, we announced that we are developing a new PC racing simulation, “Assetto Corsa”. Our aim was to be able to release the game one year later, during 2012’s holiday season.

We will not reach this goal. Assetto Corsa has been delayed and the release is now expected within 1st quarter 2013, as some of you may already know. The “Assetto Corsa technology preview”, a graphics benchmark, expected to be released in 2012, has been delayed too.

We know a lot of people are keenly waiting for the release of Assetto Corsa, and we wish to thank them for the support they have given us since we announced our most ambitious project.

If you are an experienced gamer you will already be aware that these kind of delays can happen, and will know as well that reasons for such delays can be boring. But, trust us, this is not the case, because the reasons behind our decision to delay Assetto Corsa for a few weeks are the best possible.

We just ask you to remember that what you have seen, what we are able to show you, is just the tip of the iceberg. It is not possible for us to help you understand the amount of work we have put in, as well as the many situations that can determine some of our choices.

Anyway, on December, 21st 2012, at 21.00, European time, please connect to assettocorsa.net, or facebook.com/assetto.corsa , or twitter.com/AC_assettocorsa or Assetto Corsa Google plus and prepare yourself for the most unexpected ending we are able to give you…

Quelle: Facebook

Interessant, vielleicht gibts morgen die Benchmark Demo? oder das war wirklich nur Ironie, bin mir nicht sicher ;)

Grüße, André
      Assetto Corsa Online Nick: Andre Przyklenk
      Steam-Account: andyfreak1994 (gerne adden :) )
      Statement auf Facebook!
      Bald geht's los ;)

Hello there! Finally, the work on version 1.0.0 of the Assetto Corsa Technology Preview is in progress. Therefore, soon, we'll see how the Assetto Corsa engine and GUI run on thousands of PCs. As the current development build seems to be stable and smooth on different configurations in beta testing, we are cautiously optimistic. The Assetto Corsa engine already runs all day long on dozens of professional simulators all around the world without issues; but gamers are a special breed, you know.
      In the absence of any serious issues, we may be able to close off a public build within a short time period. And soon we will be in a position to also announce the minimum hardware requirements you will need to run Assetto Corsa.
      We thank you all for your patience, we know you are looking forward to trying this build on your own PCs, but you cannot believe how many small details need to be addressed when releasing a build featuring only one car and one track.
      Anyway, we would like to thank you profusely for your patience. We have a little surprise for you all: Following your suggestions, instead of using the 500 Abarth, that will be added in a future demo car list, a guest-star car will be included in this Tech Preview. We are confident that you will appreciate it; the car manufacturers in question have already sent us their approval to include it in this upcoming benchmark. It is a perfect match for the Magione racing circuit, a lightweight sportscar perfectly suited to the Autodromo Dell’Umbria’s switchbacks. We aim to offer you an enjoyable challenge, even if the Tech Preview is just a benchmark, and is not to be considered a full demo of the Assetto Corsa racing game.

Quelle: Facebook
      Assetto Corsa Online Nick: Andre Przyklenk
      Steam-Account: andyfreak1994 (gerne adden :) )

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „Andii“ ()

Weiterer Ferrari enthüllt

virtualr.net/assetto-corsa-new-ferrari-previews-greenlight

weiterhin bitten die Entwickler von Assetto Corsa sie dabei zu unterstützen, die Sim auf die Steam Plattform zu bringen.
      Machen kann man das über Steam Greenlight mit einem einfachen Ja in dieserAbstimmung

virtualr.net/assetto-corsa-new-ferrari-previews-greenlight

Warum Steam? Darum:

Kunos Simulationi schrieb:

Why Assetto Corsa on Steam is good for you:
      - Fast downloads
      - Extensive customer care support
      - Join a larger racing community: more players, more contents, more licenses!
      - Help KUNOS dev team grow and improve AC with more contents and features for a long-term period
      - Bigger community lower prices for additional contents

Support this project, join Assetto Corsa today!

Für alle Steamhasser, denkt bitte auch daran welche Arbeit und welche Möglichkeiten Steam für kleine und Indyentwickler zur Verfügung stellt.

Ich bin einfach der Meinung, dass es Kunos Simulazione verdient haben, dass man sie unterstützt.
      Meine PC-Konfiguration gibts hier
      "Schönen Gruß an Ingolstadt - Erfolg kann man nicht kaufen" - Olaf Manthey, 2009
      Ich sags mal so...es könnte gut sein daß dieser Thread in Zukunft einiges an Belebung erfährt;).
      Die Demo beinhaltet den Lotus Elise den man auf einer Strecke im freien Training und im Hotlap Modus (mit Ghost) fahren kann.
      Multiplayermodus/Wetter/Gegner sind in der Demo noch nicht anwählbar.

- Physik/FFB: genial :thumbup: 100% Simulazioni.
      - Grafik: sehr schön (und performant soweit man das ohne Wetter und Gegner beurteilen kann)
      - Menüs: schlicht gehalten, intuitiv bedienbar, genial z.B. daß man die HUD über einen App-Manager ingame zusammenklicken und mit dem Mauszeiger verschieben kann

Als einziger Negativpunkt ist mir bisher aufgefallen daß die Demo den F40 nicht enthält :).

Grüße
      Denis

P.S. im Abspann steht "Release Spring 2013".

edit: obwohl ich kein besonders großer Freund von Steam bin finde ich in dem Fall wäre es eine gute Idee Assetoo Corsa darüber zu vertreiben.
      Wir haben letztenendes alle etwas davon wenn gute Rennsims eine breite Öffentlichkeit finden. Ich unterstütze das.
      hab mir grad den First Look von InsideSimRacing angeschaut ---> youtube.com/watch?v=yXn3vfznKsU

Das macht Lust auf mehr!

Ich persönlich sehe viel Potenzial in der Sim, vorallem weil sie Modding unterstützen wird. Sowas wie das neue rFactor erhoffe ich mir, da mich rF2 eher enttäuscht....

Das menü sieht in dem Vieo auch sehr ansprechend aus. Schlicht, übersichtlich, nicht so wie bei R3E.

Kanns kaum erwarten, vorallem jetzt, wo der F40 angekündigt wurde. AC soll ja noch im Q1 2013 erscheinen :)
      mfG Marc! :winken:
      Hallo,

ich habe ebenfalls die Tech Preview. Leider konnte ich nicht ausfindig machen, welche Funktionen wie belegt sind. Wie funktioniert der App-Manager und wie kann ich den Lotus mit Schaltwippen fahren? Ich muss immer sequentiell schalten.

Für eure Hilfe wäre ich echt sehr dankbar.

Liebe Grüße
      Steffen

"Wenn du noch langsamer fährst, hast du die Fliegen auf der Heckscheibe kleben!"